Eten en drinken
Je leest nu:

Het verschil tussen een goed en een slecht restaurant

0
Blog

Het verschil tussen een goed en een slecht restaurant

Om te weten of een restaurant goed of slecht is, kun je je natuurlijk door de Michelinsterren laten beïnvloeden. Maar een restaurant met overheerlijk eten krijgt niet altijd Michelinsterren. Hoe moeten we als klant hiermee omgaan Bekijk het hier! 

Een restaurant zonder sterren?

Hoe weet je nou welk restaurant zonder sterren goed is? Het lezen van reviews kan je enorm veel vertellen over het bedrijf in kwestie. Zijn er veel slechte reviews over de kwaliteit van het eten, of de arrogante service, dan is dat goed om van tevoren te weten. Op de review site Nederland vind je heel veel verschillende soorten bedrijven. Deze onafhankelijke  reviewsites worden opgezet zodat consumenten hun persoonlijke ervaringen met andere consumenten kunnen delen. 

De ligging

De ligging van een restaurant is superbelangrijk. Als restaurant wil je uiteraard zoveel mogelijk mensen in je zaak verwelkomen. Daarom dien je je wel op een goed bereikbare plek te vestigen. Boven op een berg met een zwaar hellend voetpad is dus geen goed idee. 

Direct naast een treinstation is ook niet echt rustgevend. Of er in een restaurant een goede sfeer hangt, kun je vaak ook teruglezen in de eten bestellen reviews van andere consumenten.

Het pand

Het pand dient aan verschillende eisen te voldoen: Gemakkelijke entree, schoon & goed onderhouden, sfeervol ingericht. 

Niemand wil over een enge trap naar de 12e verdieping lopen om een restaurant te bezoeken, en niemand wenst te eten in een vieze tent waarbij de verf van de muren bladert en je aan de grond plakt van de vettigheid. Over de sfeervolle inrichting valt uiteraard te twisten. Maar als je een gezellige sfeer weet neer te zetten kunnen de gasten zich ontspannen en zullen ze in een beter humeur aan hun maaltijd beginnen. 

De menukaart

De menukaart zegt veel over een restaurant: Meer dan 50 verschillende gerechten op het menu van een klein restaurant? Dan kan je ervan uitgaan dat het in de keuken een zooitje is, of dat je een ingevroren maaltijd krijgt die in de magnetron wordt opgewarmd.  Natuurlijk is het ook belangrijk of het restaurant kan voorzien in de persoonlijke wensen van de klant, zoals veganistisch of vegetarisch eten, glutenvrij eten, enzovoort

De staff

De staf kan een restaurant review maken of breken. Wanneer de staff netjes is en de visie van het restaurant uitstraalt, geeft dat e gasten meer vertrouwen in de service van het restaurant. Ook voor afhaalrestaurants en bezorgingsdiensten is het belangrijk dat degene die de bestelling aanneemt en degene die de bestelling thuis brengt netjes en correct is. 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.