Eten en drinken
Je leest nu:

Gezonde alternatieven voor het ontbijt:

1
Blog

Gezonde alternatieven voor het ontbijt:


Een goed ontbijt is een goed begin van de dag. Het ontbijt is een belangrijke maaltijd die ons lichaam helpt om op te starten en de dag goed te beginnen. Daarom is het belangrijk om een goed ontbijt uit te kiezen dat niet alleen lekker is maar ook voedzaam. Daarnaast wil je natuurlijk ook dat je ontbijt goed vult en dat je hierdoor de dag goed kan beginnen. Veel van ons zijn opgegroeid met een boterham als ontbijt, maar wat is nou echt een gezonde eerste maaltijd van de dag? Wij hebben verschillende gezonde ontbijtjes uitgezocht.

Vezels en zaden:


Naast dat een boterham natuurlijk een prima ontbijt is zijn er steeds meer verschillende populaire ontbijtjes die ervoor zorgen dat je allerlei gezonde stoffen binnen krijgt. Een vezelrijk ontbijt is belangrijk omdat het ervoor zorgt dat je stoelgang van de dag goed op gang komt, daarom wordt er in veel ontbijtjes tegenwoordig gekozen voor het toevoegen van noten en zaden. Kies bijvoorbeeld voor een bakje met (plantaardige) magere yoghurt of kwark, doe daarbij muesli, verschillende soorten noten, verschillende soorten zaden en wat fruit. Zo heb je gelijk goede vetten, vezels en alvast wat fruit voor de dag binnen. Ook kan je ervoor kiezen om de populaire “overnight oats” te maken. Dit is havermout waar je melk en eventueel fruit bij doet die je s’ avonds al in een bakje doet, dan een nacht in de koelkast laat staan zodat je deze de volgende ochtend kan eten. Hier kan je dan in de ochtend wat noten en zaden bij toevoegen voor een heerlijk begin van de dag. Vergeet dus voor een goed ontbijt bij de boodschappen geen noten en zaden, je kan deze namelijk voor veel verschillende soorten ontbijtjes gebruiken. Wil je lekkere verse noten kopen? Ga dan naar een speciaalzaak, naar een markt of bestel ze online. Vaak kan je bij deze zelfde winkels ook kruiden kopen, maar ook verschillende zaden.

Een snel maar gezond ontbijt:


Ben je vaak gehaast in de ochtend maar wil je toch een goed ontbijt hebben? Kies er dan voor om een smoothie te maken. Hierin kan je namelijk zoveel groente en fruit doen als je zelf wil. Kies bijvoorbeeld voor een smoothie met plantaardige melk, banaan, spinazie, framboos en appel, hier kan je dan nog wat zaden aan toevoegen en dan ben je zo klaar. Zo kan je jouw dag goed beginnen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *