Bedrukte pizzadozen zijn uitstekend promotiemateriaal voor restauranthouders, maar benut je die verpakking optimaal? Als eigenaars niet de moeite nemen een statement te maken met hun dozen, missen ze een heleboel potentiële voordelen die een slim ontworpen doos kan bieden: klanten verbinden met het merk, betrokkenheid bij sociale media stimuleren en terugkerende bezoeken bevorderen voor de pizzeria. Hoe zien jouw dozen eruit? Als ze alleen dienen als een kartonnen voertuig voor je pizza’s, laat je dan inspireren door deze 4 tips van de marketing experts.
Geef je verpakking een persoonlijkheid
Als je wilt dat je restaurant meer gaat opvallen bij potentiële klanten, dan moet je ervoor zorgen dat je opvalt en wat laat je pizzabedrijf beter opvallen dan de verpakking. Door elke pizzadoos zijn eigen persoonlijkheid te geven door middel van opvallende kleuren of mooie ontwerpen onderscheid je jezelf van andere pizza bedrijven (zorg er wel voor dat je bedrijfslogo altijd prominent aanwezig is). Gebruik voor elke doos een ander ontwerp (pizza slice, party box, medium pizza en dergelijk). Als je ook pasta’s en dergelijke maakt, kun je hiervoor een mooie bedrukte tas ontwerpen als aandachttrekker. Zorg ervoor dat de grootste doos het mooiste ontwerp heeft, je zou zelfs een plaatselijke kunstenaar kunnen inhuren om die voor je te laten ontwerpen.
Begin een gesprek
Je zou je pizzadoos ook op een luchtige manier kunnen promoten. Door bijvoorbeeld een simpel verhaal te creëren op je pizza doos over bijvoorbeeld “hoe het personeel ’s ochtends opstaat om verse pizza’s te maken”, hiermee trek je de aandacht en geef je gespreksstof aan je klanten. Dat geeft klanten het gevoel dat ze niet worden benaderd, maar verbonden zijn met het bedrijf, waardoor ze er deel van willen uitmaken. Door je verhaal te vertellen hoe je verse ingrediënten gebruikt, de geschiedenis achter je geheime saus recept, of waarom betrokkenheid bij de gemeenschap belangrijk voor je is krijgen klanten een kijkje in de keuken van de mens achter het merk, waardoor ze een sterkere band kunnen smeden.
Gebruik wat humor
Door wat humor, leuke weetjes of spelletjes toe te voegen aan je pizzadoos, stimuleer je klanten om zich bezig te houden met dit vaak onbenutte marketinginstrument. Een van de belangrijkste doelen van elke marketing techniek is om de naam van het merk voor langere tijd in het geheugen van de klanten te houden en ervoor te zorgen dat de klanten het merk langer blijven bekijken. Een leuk bordspel op de pizzadoos, verschillende, interessante en grappige feiten, of pizza-gerelateerde citaten van populaire persoonlijkheden zorgen ervoor dat je klanten meer tijd besteden aan het bekijken van je pizzadozen.
Geef op een slimme manier korting
Je kunt pizzadozen gebruiken om kortingen aan te bieden, maar het is verstandig om een plan te hebben om het succes ervan te meten. Je zou hiervoor een link op de pizzadoos kunnen zetten om online verkeer aan te sturen. Houd de links kort, gedenkwaardig, visueel aantrekkelijk en, het belangrijkste, traceerbaar. Je kunt voor elk pizzadoos een andere link maken om het aantal mensen dat via elke link naar je site komt te kunnen volgen.
.