Eten en drinken
Je leest nu:

De voordelen van noten

0
Blog

De voordelen van noten

Is jouw goede voornemen voor het nieuwe jaar om af te vallen? Je bent niet alleen. Het is meestal een van de beste resoluties. En een belangrijk onderdeel van gewichtsverlies is gezond eten. Of je nu een paar kilo wilt afvallen of onlangs bent afgevallen en jouw streefcijfer wilt behouden, overweeg om wat noten aan jouw dieet toe te voegen. Veel soorten noten zijn in verband gebracht met gewichtsverlies. En talrijke onderzoeken hebben aangetoond dat het eten van noten gewichtstoename met de leeftijd kan helpen voorkomen. Noteneters hebben de neiging om gezonder te eten omdat noten ongezonde bewerkte voedingsmiddelen vervangen. En de enkelvoudig onverzadigde vetzuren van noten richten zich ook op buik-vet. Meer bewijs nodig over de rol van noten bij gewichtsverlies? Proeven waarin gewichtsverlies werd vergeleken met regimes waarin noten werden opgenomen of uitgesloten, toonden aan dat mensen beter vasthielden aan hun dieet en meer gewicht verloren wanneer noten werden toegevoegd. Sommige noten presteren beter dan andere, maar van weinig of geen variëteiten is aangetoond dat ze gewichtstoename bevorderen of het risico op obesitas verhogen wanneer ze met mate worden geconsumeerd. Hoe je je noten eet, maakt wel degelijk een verschil. Omdat noten in de dop meer tijd in beslag nemen om te eten, helpt die vorm je om jezelf te volgen en minder te eten. En als je hele noten kauwt, eet je langzamer omdat je er langer op moet kauwen. Noten kopen en eten kan dus zeker effect hebben op je gezondheid.

Gewichtsverlies bevorderen

Vermijd bij het selecteren van noten degenen die bedekt zijn met zout, suiker, chocolade, honing of kruiden. Anders verander je deze gezonde kost in junkfood. Blijf in plaats daarvan bij droog geroosterde of rauwe variëteiten. Je kunt ze roosteren in een pan of in de oven, zonder smaakmakers, als je van de geroosterde smaak houdt. Het eten van een handvol amandelen of een andere noot voor een maaltijd zal je “voldoen”, dus wanneer het tijd is om te eten, eet je kleinere porties. Noten bevatten vet, het goede soort enkelvoudig onverzadigde vetten. Vet vult. Het is belangrijk om te onthouden om portiegroottes van noten te bekijken. Het is geen goed idee om uit blik of pot te eten. Een handvol is ongeveer een ons. Precies de juiste hoeveelheid om te snacken. Net als dat noten erg gezond zijn, geldt dit tevens voor kruiden en specerijen. Benieuwd wat het voor jouw kan betekenen? Dan kun je altijd nog kruiden kopen.

Auteur

Equote is inmiddels al ruim 2 jaar actief in de linkbuildingmarkt. Aan het werk voor iedereen die linkbuilding nodig heeft, van kleine eenmanszaken tot multinationals!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *